(+47) 911 25 035
E-post:Det viktigste for meg er, enn hvor enkelt det høres ut, at det endelige produktet ser bra ut i tillegg til at det forteller deg noe. Det mener jeg oppnås ved en god idé, en god forståelse for typografi og komposisjon. Jeg begynner som regel å jobbe med den første idéen som faller inn i hodet, men er åpen for idéer og impulser som oppstår i prosessen når man jobber og synes det er interessant å se resultatet av dette i forhold til idéen man hadde i utgangspunktet.
"Forget about good. Good is a known quantity. Good is what we all agree on. Growth is not necessarily good. Growth is an exploration of unlit recesses that may or may not yield to our research. As long as you stick to good you’ll never have real growth." - Bruce Mau
Om avgangsprosjektet
Noe av grunnen til at jeg valgte å lage den visuelle profilen for en tobakksforretning var at jeg ville gjøre noe annet enn det de typiske skoleprosjektene har gått ut på; jeg ville ikke prøve å redde verden med design. Jeg hadde hele veien sett for meg at en tobakksforretning hadde mye potensiale rundt utforming av logo og identitet og at det ville være en morsom oppgave, ikke minst. Med dette i bakhodet visste jeg også at det fort kunne bli noen man har sett før da det finnes mange eksempler der man på død og liv skal overkommunisere budskapet. Mitt mål var en rolig, elegant, moden og litt nostalgisk profil.